2012年5月24日木曜日

五月のブロック May's block

先週末、鬼首高原に家族で行って遊んできました。山に藤が咲いているのが、移動の車中からたびたび見えて、今月のブロックのどこかに使おうと思いました。右の方に、藤のリボン刺繍にしてみました。ちょっと気に入っています。
 でも残念なことに、ぼんやりとした色合いの花のプリントを中心に配置してしまったため、
まわりも抑えて飾りつけをするようになってしまい、結果、全体にはっきりしません。

I went to the Onikoube Highlands with my family last weekend.
When I saw many wisterias in the mountains from the car on our way to there ,they were beautifle,I decided to use their image in Mays block. You can see right side on my block.I like them.
But If I had't chosen vague color flower print in the center, the whole might have been more clear .
 








2012年5月14日月曜日

根付

根付?チャームと言ったらいいのかな。グループでは、クレイジーを施した素敵なのを作っている人もいます。
簡単ですが、なんか、微妙に見た目より、面倒なんです。手芸をする人は、そんなこと言っちゃいけませんね。でも、作ってるうちに、なんでもない三角に愛着がわいてきます。


ズームはあらが目立ちますね。

2012年5月7日月曜日

ソファカバー A cover for sofer

これは、ソファーカバーになる予定です。
夏、湿気が高く、皮のソファーに座ると肌にくっつきます。
この夏は、これを敷いてソファーに座る、そしてうちわであおぎながらアイスを食べたいものです。
大きめにシームステッチをかけてます。


This is a cover for my sofa.
Japanese summer is very humid.When I sit on my sofa,
lether stickded to my body,so I feel uncomforatable.
I want to put this cover on my sofa this summer,and I hope I will eat a popsicle faning myself on the sofa.
I am big primarily stiching on these block now.



こんなステッチをしてみましたが、やはり幾何学的なもようが合いそうです。
I stiched this way,but I think this block suits a geometrical design.