2012年3月23日金曜日

三月のブロック March's block

三月のCQJPのブロックが出来上がりました。先週、手芸屋さんで、かわいいイチゴのプリントを見つけたので、それを使って春らしい色合いに仕上げました。
 前回のように鶯をサテンステッチでをみっちり刺したり、スタンプワークで蝶を作ったりは、今回は無しにしました。
 ただ楽しく作ってみました。

I've made March's block. I used pretty strawberry's print which found at handycraftshop last week.
This time I didn't make the bush warbler filling with satin stitches and stumpwork's butterfly like February's block.
But I could just enjoy making this block.




リバティもどきのプリントに接着芯を貼り、じょうろの形に切ってアップリケしました。

I sticked a adhesive foundation(base?) on  a liberty like print, cut out  in  watering can shape and worked applique





0 件のコメント:

コメントを投稿