2012年1月31日火曜日

一月のブロック

クレージーキルトのブロックを、月に一度提出するCQJP2012に登録しました。
うっとりするような美しい作品、すばらしい技術の作品、そして自由で楽しい作品など
がたくさん出ています。
私は、ありきたりですが一月のイメージで作ってみました。
今年は雪が多いし寒いです。
ブロックに使用した布は、色的に全部地味なので、
きらきらしたものを選びました。
小さい子供たちは、シルコートでステッチしました。

January's block
I registered CQJP2012 which submit our  new block photos of each month  .
You can see fascinated works,amazing skills of embroidery and embellishment,and fun and
unique works in the blog.

I made monthly block with image of January.
we have a lot of snow this winter.
Each fabric is very monotone ,
but all are shiny.
<
a small children stitched with polyester 100% (#20)

雪で遊ぶ子供たちは、輪郭をアウトラインステッチとり、サテンステッチで埋めました。

Close up



6 件のコメント:

  1. 雪遊びの子供たちが可愛らしいですね。是非、クローズアップも見せて下さい!!

    返信削除
    返信
    1. どうもありがとうございます。
      更新して、クローズアップも載せてみました。

      削除
  2. Kaori, this is wonderful work! I like it very much!
    from Russia with love,
    Masha

    返信削除
    返信
    1. Thank you for your interest in my work.
      wow, from Russia.That's lovely.

      削除
  3. Your January block is fantastic! I love how you made the children!

    返信削除
    返信
    1. Thank you for your nice comment.I renewed this page with close-up photo.
      I worked these children outline stitch and satin stich.

      削除